Resepi Sotong Masak Serai

Dah lama rasanya aku tak share resepi kat sini. Aku rasa satu kepuasan bila aku share resepi kat sini tiap hari ada je orang views resepi aku walhal aku rasa resepi aku tu biasa biasa je.

Resepi Melayu Sotong Masak Sos Tiram

Download

Secubit Garam Lala Masak Serai

Download

Resepi sotong masak serai

Resep Masakan Khas | Galeri Masakan Jika kamu sedang cari infomasi gambar yang barkaitan dengan keyword Resepi sotong masak serai kamu telah datang berkunjung blog yang tepat . Saya menyediakan 100 koleksi gambar yang barkaitan dengan Resepi sotong masak serai termasuk informasi dan sumber gambar, gambar, foto, wallpaper, dan lain sebagainya. Di halaman situs ini, Admin juga mempunyai berbagai macam format gambar yang tersedia. Seperti PNG, JPG, animasi gifs, pic Art, logo, hitam dan putih, transparan, dan lain-lain.

Resepi sotong masak serai memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar seputar Secubit Garam Lala Masak Serai yang dapat kamu jadikan ide.

Resepi sotong masak serai. Sepatutnya anda mencuba memasak resepi ini di rumah anda dan manjakan lidah anda dengan masakan laut satu ini. Untuk mengatasi dan membantu anda agar mudah memilih resepi masakan sotong kami telah menuliskan 7 resepi sotong yang sangat menarik lazat dan unik. Bukan aku takde masa tapi aku jarang jarang masak kuikui.

Rebus lebih kurang macam ni jugak. Kuah sotong masak serai ni warna apa kak. Cuti cuti sekolah macam ni kita masak yang ringkas2 jer la kansedap hirup kuah singgang ni kalau cuaca panas2kalau musim hujan pun sesuai jugak laik simple macam nikorang dah ada idea ke nak masak apakalau belum ada idea boleh la cuba singgang sotong nikalau kat kampung saya panggil sotong katok seraikatok means ketuk.

Selain resepi sotong masak serai kami juga menulis resepi lain yang mendapat perkongsian ramai. Sotong rebus katok serai kalau orang johor sotong masak asam adalah hidangan yang simple dan paling mudah untuk disediakan. 8 10 ekor sotong yang telah dibersihkanasingkan kepala dan badankalau sotong katak dia ada perut yang perlu dibuang.

Mudah sangat nak masak sebab bahan pun tak banyak. Akhir sekali masukkan lada hijau untuk rasa pedas pedas sedikit. Setelah santan mendidih masukkan serai sotong bawang besar yang dipotong wedges sedikit garam gula dan ajinomoto untuk perasakan.

Ok lah saya nak cerita pasal resepi saya kali ini iaitu ayam masak serai yang tercipta setelah saya rasa buntu tak tau nak masak apa ayam yg ada di sebabkan anak saya mesti nak ada lauk ayam setiap hari. Lama sungguh tak masak sotong rebus serai yang sangat mudah ini. Untuk sotong tu tak kisah kalau beli yang besar potong macam dalam gambar tu.

Akhirnya terciptalah resepi ni. Dan bila tengok abah bawak balik sotong semalam carian google pantas menaip resepi untuk masakan sotong. Saya teringat satu menu masakan sotong kat sabah.

Lepas tu pulak kaedah nya hanya rebus sahaja kiranya orang kata campak campak pun dah siap masak. Tetapi bagi orang pantai timur sotong rebus katok serai menjadi pilihan selain masak sambal goreng kunyit masak kari atau dibuat ketupat. Nak masak dengan cara yang simple dan tak mau pedas sangat sebab anak perempuan saya memang tak makan pedas.

Namanya sotong masak hitam sedap jugak di masak sekali dengan dakwatnya. Bahan bahan resepi sotong masak hitam ketuk serai ni terpulang pada kuantiti yang mahu digunakan ya. Resepi kat bawah siap video sekali.

Sotong titik serai assalamualaikum. Sila baca dan cubakan. Hasilnya aku berjaya asapkan dapur dan hitamkan bontot kuali sehingga abah bertambah nasi bersama pesanan esok masak lagi macam ni d walaupun ini hasil pertama berasaskan sotong alhamdulillah sangat berbaloi.

Malah masak sotong tidak rumit dan tentunya sangat senang macam masakan lainnya.

Resepi Sotong Petai Sambal Nyonya Senang Masak

Download

Sotong Masak Hitam Icookasia Asian Recipe Food Channel

Download

8 Resepi Ayam Ringkas Lazat Anda Boleh Sediakan Untuk

Download

Resepi Sotong Masak Serai Kongsi Resepi

Download

Cara Buat Dan Masak Resepi Sotong Masak Lemak Padang Eresepi

Download

7 Resepi Sotong Viral 2019 Yang Patut Anda Cuba

Download

Resepi Sotong Masak Thai Resepi Mudah Dan Ringkas

Download

Ummi Noor Lida Sotong Katok Serai Ala Kelantan

Download

Menarik 15 Resipi Yang Berasaskan Sotong Wajib Dicuba

Download

Ciptarasa Noly Sotong Masak Serai

Download

Resepi Sotong Masak Serai Easy Tasty

Download

Jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Resepi sotong masak serai menggunakan Ctrl + D untuk perangkat komputer dengan sistem operasi windows atau Command + D untuk perangkat komputer dengan sistem operasi Mac os. Jika Anda menggunakan hp, Anda juga bisa gunakan menu laci dari browser yang anda pakai. Entah itu sistem operasi Windows, Mac, iOs atau Android, Anda akan tetap dapat men-download gambar menggunakan tombol download.


Link copied to clipboard.